Overnachten in Villach, Oostenrijk

De afgelopen weken was ik op vakantie naar Kroatië, en omdat we daar met de auto naartoe zijn gereden moesten we tussendoor overnachten. Ik, als een meisje wat de hele wereld wilt ontdekken, was nog nooit veel verder gekomen dan Duitsland (op Griekenland en Turkije na) en dus was onze overnachtingsplek, Oostenrijk, een waar cadeau. Want oh, wat ben ik verliefd geworden op dit land.

Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor natuur. De natuur in Nederland kan mooi zijn – prachtig, zelfs – maar klaarblijkelijk kan het buitenland er ook wat van. Dit was voor mij de eerste keer dat ik met de auto zo’n lange afstand reed. Ik reed dan wel niet zelf – want hey, dat mag ik nog niet – maar zelfs vanaf de achterbank was het nog best vermoeiend. Gelukkig reden we niet in één keer door naar Kroatië, en dus stopten we in Oostenrijk. Om precies te zijn: Villach.

Maandag 24 juli

We kwamen aan met enorme zonnestralen. De gehele weg er naartoe hadden we matig weer gehad en soms een beetje regen. We sprongen dan ook bijna een gat in de lucht toen de zon zich liet zien terwijl we een campingplek zochten. Want inderdaad: de caravan was ook mee! We gingen naar Seecamping Berghof, en mijn reisgezelschap (mijn vriendje, zijn ouders en zijn broertje!) waren hier al eens eerder geweest. Er werd mij een heel mooi meer beloofd met prachtig uitzicht op de bergen. En niets was minder waar: wat een droomplek! We zaten aan de Ossiacher See: een bekend meer. Toen we de caravan op zijn plek zette en de luifel stond, gebeurde er iets wat we precies niet hadden gehoopt: het kwam met bakken uit de lucht. En als ik zeg ‘bakken’, bedoel ik ook echt met bakken uit de lucht. We zouden hier maar één nacht verblijven en de volgende ochtend rond 08:30 uur weer wegrijden, dus veel tijd hadden we niet. En oh, wat wilden we graag zwemmen en – in mijn geval – fotograferen. We hoopten dat de regen over zou gaan, maar helaas bleef het de hele avond regenen en viel de stroom ook nog een paar keer uit. No-no-no! Ik vond het zo ontzettend jammer dat ik maar zo weinig van dit mooie land kon zien, dat ik besloot de volgende ochtend drie kwartier eerder op te staan om buiten foto’s te maken van de omgeving. Jarno offerde zijn slaap op om met me mee te gaan en dus heb ik gelukkig nog het een en ander vast weten te leggen.

Dinsdag 25 juli

Rond 08:30 uur reden we weer weg van de camping en vervolgden we onze weg richting de camping in Kroatië, waar we diezelfde dag nog aankwamen. Daar vertel ik de komende weken nog veel meer over! Ik kan in elk geval met de volle 100% zeggen dat ik sowieso nog een keer terug ga naar Oostenrijk om nog meer van dit land te kunnen bekijken. Want echt: ik ben verliefd.

Zijn jullie ooit in Oostenrijk geweest, en zo ja, wat vind jij van dit land? Ik wist oprecht niet dat het zo mooi kon zijn en ik sta er nog steeds versteld van. De komende week/weken zal ik meer delen van de vakantie, dus blijf zeker mijn blog in de gaten houden! Geniet van de foto’s! X

Volg mij op social media: Instagram ★ Twitter ★ Facebook ★ Pinterest ★ Bloglovin‘.

Onderweg stopten we bij een tankstation waar ik een foto wilde bij de bergen. Lelijke foto en lelijke details op de achtergrond, maar een top vakantie kiekje.

Bij de tolweg overgang. Ik snapte niks van tol betalen, maar na deze vakantie ben ik heel wat kennis rijker en weet ik wat het allemaal is en betekent!

Dit vind je misschien ook leuk...