My week in pictures 164

Hey jij! Er staat weer een gloednieuw weekoverzicht voor jullie klaar! Afgelopen week was ik samen met Esther een paar dagen in Luik (waar we eventjes dachten dat ons hotel in vuur en vlam stond) en verhuisde ik alle meubels naar Leeuwarden. Kijken jullie mee?

Maandagochtend vertrokken we al vroeg richting Luik, want we hadden een flinke treinreis voor de boeg. Maar liefst 4,5 uur (!!) zaten we in de trein, waarna we nog een half uur moesten lopen. We stonden om kwart voor elf al op Amsterdam Centraal en reisden daarna meteen door.

Toen we de Maas over denderden wisten we: we zijn er bijna. Niet veel later kwamen we aan op dit prachtige station van Luik. Komende week deel ik daar een hele hoop foto’s van!

Na een half uur lopen door half Luik (nóóit weer) kwamen we uiteindelijk aan bij ons hotel: het Penta Hotel. Links zie je onze kamer, en rechts ons uitzicht. Komende week deel ik ook van dit hotel nog een apart artikel!

De eerste avond aten we heerlijk pasta bij een onwijs gezellig tentje. Esther had een pasta met scampi en ik een carbonara.

Als afsluiter van de eerste dag (oké, avond) aten we een echte Luikse wafel van La Gaufrerie: ontzettend lekker en een echte aanrader. Lees hier meer over de wafels in Luik.

Ahhh het was zo lekker! Ik moet wel zeggen: Luik is vrij onveilig. Toen wij op dit bankje (links) zaten, werden we meer dan tien keer aangesproken door dronken mannen in het Frans. Ontzettend vervelend, maar later bleek dat dit wel een ‘verzamelplek’ was voor deze mensen.

Op de eerste avond waren we even op onze kamer aan het uitrusten toen we ineens wel heel veel sirenes onder ons hotel hoorden stoppen. Sirenes in deze straat was vrij normaal, maar nu leek het wel erg dichtbij. We liepen naar beneden omdat we niet goed in konden schatten of het bij ons hotel foute boel was of een stukje verderop, maar gelukkig bleek het iets verderop te zijn. Enorme heisa werd er van gemaakt, en niemand kon ons precies vertellen wat er nou aan de hand was.

Ohhhh, het ontbijt. Daar keken we echt naar uit, en terecht: het was zó’n goed ontbijt in het hotel! Echt super lekker, heel gevarieerd en we kwamen op een rustig tijdstip aan, dus dat was heerlijk.

Op onze eerste volle dag besloten we de Montage de Bueren te bewandelen: een hele lange trap wat dé bezienswaardigheid is in Luik. Hier schrijf ik komende week nog meer over, maar hier alvast wat foto’s!

Helemaal naar boven, foto’s maken, en ook weer helemaal naar beneden! Maar dat uitzicht! Holy crap.

We liepen door en wilden naar de overkant van de brug: het andere gedeelte van Luik. Onderweg kwam ik deze grote vriend tegen op een bankje, haha.

Onderweg maakte ik meteen wat foto’s van mijn nieuwe armbandjes van SAMSAM sieraden: onwijs schattig.

Aan de overkant van de brug hoopten we een prachtig gedeelte van Luik aan te treffen, maar niets was minder waar… We kwamen terecht in een soort china town en alles zag er slecht uit. Op Google Maps zagen we wel dat er een enorme shopping mall zat, dus daar liepen we naartoe. Van buiten zag het er niet uit, maar van binnen bleek het prachtig en groot. We begonnen met een koffie bij dit tentje en hebben die middag wat gewinkeld in de shopping mall. Ik scoorde nog een leuke nieuwe jas!

Die avond was het zoeken van een eettentje lastiger, maar uiteindelijk belandden we bij een restaurant en nam ik – alweer (haha) – spaghetti. Waarom? 1) Alle menukaarten zijn hier in het Frans en spaghetti bolognaise lijkt mij vanzelfsprekend, maar de rest snapten we niks van en 2) ik lust niet zo méga veel in restaurants, dus ik speel liever op safe, haha. Esther daarentegen nam dit keer aardappels (ze hoopte dat pommes patat was, maar helaas geen pommes frites voor haar) met vis.

Ons doel was: nog meer wafels. En dus, hop, op naar de wafel tent. Van de avond ervoor wist ik dat alleen maar chocolade als topping vrij heftig was, en dus moest en zou ik er fruit op hebben. De aardbei was op, dus ik koos banaan. Esther wilde ‘een beetje’ slagroom, maar kreeg zoals je ziet twee enorme dotten room. Veel te veel, haha.

De volgende ochtend zag ik bij het ontbijt nog drie kaneelbroodjes liggen – en daar houd ik ENORM van in de ochtend – en zonder na te denken kaapte ik die meteen alle drie. Love love love wakker worden met verse kaneelbroodjes.

Die middag vonden we dat we eigenlijk alles wel hadden gezien in Luik en doken we nog snel wat overige winkels in, waar ik onder andere een fijn lange-mouwen shirtje scoorde bij de ZARA. Ik wil er nog meer van deze en wat andere basics, maar vanwege de bagage haal ik die nog in Nederland ergens de komende weken.

We lunchten bij een mega lekker tosti tentje waar we echt verbaasd waren over hoe lekker de tosti’s waren, en haalden voordat we vertrokken nog een fles water. Het kraanwater in Luik is niet lekker en dus hebben we geleefd op water uit flesjes. Veel beter.

We maakten nog wat foto’s in de straat van het hotel van mijn outfit en checkten daarna uit in het hotel.

Na het uitchecken dronken we nog ijskoffie bij Get Your Mug (mega leuk tentje!) en liepen daarna terug naar het hotel om onze koffers op te halen.

Bepakt en bezakt (in mijn geval, zie volgende foto) begonnen we aan een reis van 5 uur terug. Onderweg voelden we ons allebei niet lekker en we moesten dan ook nog niet denken aan eten. Pas rond acht uur haalden we wat te eten op Amsterdam Centraal, meer uit ‘moeten’ dan dat we er zin in hadden. Gelukkig voelden we ons hierna een stuk beter.

Dit bedoelde ik met: bepakt en bezakt. Links is mijn bagage, en rechts die van Esther, haha. Voor drie dagen! (!!!) Hoe doet ze het?

Donderdag heb ik een paar uurtjes gewerkt bij de supermarkt wat ik de laatste tijd veel minder doe, maar nu was het wel weer even chill om back to basic even een paar uurtjes achter de kassa te zitten, haha.

Vrijdagochtend zat ik om 10:00 uur al bij de podoloog voor een jaarlijkse check voor mijn steunzolen. Alles was goed, dus dat scheelt weer!

En zaterdag was het zo ver: de meubels richting Leeuwarden! Mijn oom kwam – mega lief! – helpen met het vervoeren van de spullen wat onszelf niet lukte en hielp daarna ook nog met het in elkaar zetten. We gingen als een speer. De bedbank staat…

… maar ook de kast en de tafel staan en het bed bijna. Volgende week in de verhuisupdate deel ik betere foto’s!

We waren zelfs nog vrij vroeg thuis ook, zaterdag, wat ik zo chill vond! Het was heel warm dus ik trok mijn bikini aan en dook de tuin in met dit nieuwe boek.

Gisteren, zondag, zijn we weer naar Leeuwarden gegaan en hebben we het bed (toegegeven: met veel moeite) in elkaar gezet en een hele hoop spullen in mijn kamer gelegd, zoals kleding en boeken. Nu is het helemaal bewoonbaar, zo leuk!

Nu ben ik nog thuis, maar vanmiddag ga ik weer naar Leeuwarden en Esther gaat gezellig mee. Vanavond slaap ik er voor het eerst omdat ik morgen een kennismakingsdag heb op school, dus ik moet hier al op tijd zijn. Ik ben enorm benieuwd. Fijne week! Liefs.

Dit vind je misschien ook leuk...